روش‌های مؤثر برای رفع گرفتگی توالت با مدفوع

راهنمای مطالعه

رفع گرفتگی توالت با مدفوع: راهنمای جامع

گرفتگی چاه توالت با مدفوع، چه در توالت فرنگی و چه در توالت ایرانی، می‌تواند تجربه‌ای ناخوشایند باشد. اگر با این مشکل مواجه شده‌اید، احتمالاً در حال فکر کردن به این هستید: “چگونه می‌توانم گرفتگی توالت را با مدفوع رفع کنم؟”

خوشبختانه، در این مقاله گروه فنی لوله بازکن آذین گستر آچاگ، مجموعه‌ای از راهکارهای سریع و کارآمد برای رفع گرفتگی توالت را ارائه می‌دهد تا بتوانید بدون نیاز به خدمات حرفه‌ای، مشکل خود را در خانه حل کنید.

راه‌های موثر برای رفع گرفتگی توالت با مدفوع

گرفتگی توالت با مدفوع ممکن است برای هر کسی رخ دهد. بهتر است چند روش فوری را بلد باشید تا در مواقع ضروری از آنها استفاده کنید. در ادامه، ۱۵ روش پرکاربرد برای باز کردن گرفتگی توالت با مدفوع را معرفی می‌کنیم:

۱. استفاده از سلفون

سلفون یک ابزار فوری و قدرتمند برای رفع گرفتگی توالت است. برای استفاده از سلفون، آن را به‌طور محکم روی دهانه توالت قرار دهید و چند بار فلاش کنید. این عمل باعث ایجاد فشار و بالا و پایین رفتن سلفون می‌شود که می‌تواند گرفتگی را باز کند.

باز کردن گرفتگی توالت با سلفون
نمایش ویدیو درباره باز کردن گرفتگی توالت با سلفون

۲. روش جایگزین با چسب

اگر سلفون در دسترس ندارید، می‌توانید از چسب پهن استفاده کنید. کاسه توالت را با چسب پهن بپوشانید و سپس سیفون را فشار دهید. این روش مشابه استفاده از سلفون عمل می‌کند و می‌تواند گرفتگی را رفع کند.

۳. ریختن آب گرم و مواد شوینده

یکی از روش‌های ساده و بدون نیاز به ابزار خاص، ریختن آب گرم همراه با مواد شوینده در توالت است. ابتدا آب گرم را به آرامی در کاسه بریزید، سپس مقداری مایع شوینده اضافه کنید و به مدت یک ساعت صبر کنید. سپس سیفون را بکشید تا گرفتگی باز شود.

ریختن آب داغ در چاه توالت

۴. استفاده از آویز لباس به عنوان قلاب

آویز لباس می‌تواند به عنوان یک قلاب برای باز کردن گرفتگی توالت استفاده شود. انتهای آویز را به شکل قلاب درآورده و به آرامی در لوله فاضلاب حرکت دهید تا گرفتگی آزاد شود.

۵. استفاده از شامپو

شامپو می‌تواند به نرم کردن مدفوع کمک کند. مقداری آب گرم را در توالت بریزید، سپس شامپو اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس سیفون را بکشید تا گرفتگی رفع شود.

۶. مواد شوینده قوی

استفاده از مواد شوینده قوی مانند مواد سفیدکننده می‌تواند در رفع گرفتگی‌های سخت موثر باشد. نصف لیوان مواد سفیدکننده را به توالت اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید، سپس با آب گرم شستشو دهید.

شامپو برای باز کردن گرفتگی چاه توالت

۷. برس شستشوی توالت

برس توالت علاوه بر تمیز کردن کاسه، می‌تواند برای رفع گرفتگی نیز استفاده شود. برس را به داخل لوله فروخته و به آرامی جلو و عقب بکشید تا انسداد برطرف شود.

۸. استفاده از تلمبه چاه بازکن

تلمبه مخصوص توالت می‌تواند در برخی موارد موثر باشد. آن را به‌طور محکم روی لوله قرار دهید و چند بار فشار دهید تا گرفتگی باز شود.

۹. ترکیب آب داغ و صابون ظرفشویی

آب داغ همراه با صابون ظرفشویی می‌تواند چربی و مدفوع را حل کند. آب داغ را در توالت بریزید، سپس صابون ظرفشویی اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید. سپس توالت را بشویید.

۱۰. نوشابه و سلفون

نوشابه‌های گازدار مانند کولا می‌توانند در ترکیب با سلفون، گرفتگی توالت را رفع کنند. یک قوطی نوشابه را در توالت بریزید و سپس با سلفون فشار دهید تا گرفتگی باز شود.

استفاده از سلفون و ریختن نوشابه در توالت برای رفع گرفتگی توالت

۱۱. جوش شیرین و سرکه

ترکیب جوش شیرین و سرکه یک روش سنتی برای رفع گرفتگی است. یک فنجان جوش شیرین را در توالت بریزید و سپس دو فنجان سرکه اضافه کنید. بعد از چند دقیقه، توالت را بشویید.

۱۲. جوش شیرین و سلفون

جوش شیرین به همراه سلفون نیز می‌تواند در باز کردن گرفتگی موثر باشد. جوش شیرین را در توالت بریزید، سپس با سلفون پوشانده و فشار دهید تا گرفتگی باز شود.

۱۳. استفاده از اسیدهای مخصوص و محلول‌های لوله بازکن

محلول‌های شیمیایی مخصوص رفع گرفتگی توالت در بازار موجود هستند. دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی را دنبال کنید و محلول را در توالت بریزید تا گرفتگی رفع شود.

اسید چاه باز کن

۱۴. فشار دادن دکمه فلاش تانک

گاهی اوقات فشار دادن مکرر دکمه فلاش می‌تواند گرفتگی را باز کند. اگر گرفتگی کوچک است، این روش می‌تواند کافی باشد.

۱۵. تماس با خدمات حرفه‌ای لوله بازکن

اگر هیچ‌یک از روش‌های فوق موثر نبود، بهترین گزینه تماس با خدمات حرفه‌ای است. گروه فنی لوله بازکن آذین گستر آچاگ در تهران به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به شماست.

دستگاه لوله بازکنی حرفه ای

نکاتی برای جلوگیری از گرفتگی توالت با مدفوع

  • بعد از هر بار استفاده، از برس توالت برای تمیز کردن کاسه استفاده کنید.
  • تنها از دستمال توالت برای استفاده در توالت استفاده کنید و سایر محصولات بهداشتی را در سطل زباله بریزید.
  • به طور منظم توالت را تمیز کنید و هر چند ماه یکبار جوش شیرین را در کاسه توالت بریزید.
  • اگر سیستم سپتیک دارید، به صورت دوره‌ای آن را سرویس کنید تا از تجمع مواد زائد در لوله‌ها جلوگیری شود.

پاسخ به سوالات متداول

چگونه می‌توان گرفتگی توالت با مدفوع را به سرعت رفع کرد؟

ابتدا از تلمبه چاه بازکن استفاده کنید. اگر جواب نداد، می‌توانید از فنر لوله بازکن بهره ببرید. در نهایت، اگر هیچ‌کدام موثر نبود، با گروه فنی لوله بازکن تماس بگیرید.

چگونه می‌توان بدون تلمپه گرفتگی توالت را باز کرد؟

می‌توانید از فنر لوله بازکن یا سلفون استفاده کنید. این ابزارها بهترین گزینه برای باز کردن گرفتگی توالت هستند.

لوله بازکنی تهران شبانه روزی

چگونه می‌توان گرفتگی شدید توالت را باز کرد؟

از یک تلمپه برای ایجاد فشار مستقیم استفاده کنید. اگر تلمپه موثر نبود، از قلاب آویز لباس یا فنر لوله بازکن برای شل کردن گرفتگی بهره ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات حرفه‌ای، با گروه فنی لوله بازکن آذین گستر آچاگ تماس بگیرید. تیم ما با تجربه و متخصص آماده خدمت‌رسانی به شماست.

 

5/5 - (1 امتیاز)
درباره نویسنده

گروه فنی تعمیرات تاسیسات ما با به‌ کارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه ، افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی باشد و هم اکنون نیز آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران است. در صورتی که مشکلی برای تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره مشکل شما را نیز حل کنیم
102 سوال درباره این مطلب ثبت شده و ما سعی کردیم بهترین پاسخ را ارائه دهیم. شما هم می توانید سوالات خود را ثبت کنید
    1. پشتیبانی

      این مشکل به خاطر گرفتگی سطحی و جزئی در لوله کشی فاضلاب هست. تخلیه انجام می شه ولی وقتی آب به جای خاصی از لوله کشی می رسه ، گیر می کنه و کلا بر می گرده . گاها نیاز به فنر بلند هست برای رفع گرفتگی این نوع موارد.

    1. مدیر

      بله. تمام روش های ذکر شده برای توالت ایرانی و توالت فرنگی کاربرد دارد. سرویسکاران ما برای توالت فرنگی و ایرانی از دستگاه لوله بازکنی یا دستگاه تراکم هوا استفاده می کنند. در موارد گرفتگی توالت با اجسام ، با ابزار مناسب اقدام به بیرون آوردن اشیا کرده و سپس اقدام به رفع گرفتگی می نمایند. در موارد گرفتگی با ملات و سیمان نیز ابزار مناسب دیگری استفاده می نمایند.

    1. پشتیبانی

      سلام لوله توالت شما به دلیل گرفتگی باریک شده است و آب به آهستگی تخلیه می‌شود. بهتر است از فنر برقی استفاده کنید. اگر ساکن تهران هستید، با شماره‌ی داخل سایت تماس بگیرید.

  1. مهمان

    سلام وقت بخیر. چندی پیش در یک مکان عمومی از توالت فرنگی استفاده کردم و متأسفانه دچار گرفتگی شد. هرچقدر سیفون کشیدم تخلیه نشد و حتی یک‌بار آب بالا آمد و به بیرون ریخت. می‌خواستم بدانم هزینه تخلیه چاه توالت فرنگی چقدر است تا به مسئولین آنجا پرداخت کنم.

    1. پشتیبانی

      اینجوری که میفرمایید، مشکل از همون سیمانه. دو راه داری: یا باید یه لوله بازکن حرفه ای بیاد با دستگاه بازش کنه، یا اینکه لوله رو عوض کنیم.

  2. مهرداد

    سلام خسته نباشید. می‌خواستم بپرسم فنر زدن برای باز کردن توالت چه‌جوریه؟ وسیله‌ای که داخل گیر کرده رو درمیارن یا هل میدن پایین؟ پسرم یه توپ کوچیک رو انداخته تو توالت فرنگی و سیفون هم کشیده شده، آب خیلی یواش میره پایین. هر چی هم امتحان کردم، فایده نداشته. فنر زدن می‌تونه کمک کنه؟

    1. پشتیبانی

      سلام مهرداد جان چون توالت فرنگیه و توپ رفته داخل و دیده نمیشه، احتمال اینکه از بالا بشه کاری کرد خیلی کمه. فنر زدن هم خطر داره، ممکنه کاسه بشکنه. به همین خاطر، معمولاً باید کاسه رو از زمین جدا کرد و توپ رو از زیر درآورد. بعدش هم مثل اول نصبش می‌کنن. اگه تهران هستی، تماس بگیر تا برات سرویس بفرستیم.

  3. فرید

    سلام و تشکر بابت راهنمایی‌های خوبتون. توالت فرنگی ما با مدفوع بسته شده بود و با ترفند چوب‌لباسی مشکل رو حل کردیم. باز هم ممنون از شما. اجرتون با خدا.

  4. لیلا اصغرزاده

    سلام، وقتتون بخیر. ما طبقه همکف یه مجتمع 20 واحدی هستیم و توالتمون ایرانیه. چند وقتیه صدای قُل قُل فاضلاب میاد بالا. بعضی روزها چندبار این اتفاق میفته. مشکل از گرفتگیه یا چاه پر شده؟

    1. پشتیبانی

      سلام این مشکل معمولاً تو طبقات همکف پیش میاد. اگر بدون استفاده از سرویس، این صداها میاد، احتمالاً گرفتگی تو لوله اصلی فاضلاب هست. اگه دفعات زیادی این اتفاق میفته، می‌تونی لوله رو فنر بزنی. اگه مشکل جدی نیست، صبر کن تا گرفتگی کامل بشه بعد فنر بزن.

  5. هدایت

    سلام. ممنون از وقتی که می‌گذارید. ما در حمام توالت فرنگی داریم و چسب‌کاری دور آن را به‌طور کامل انجام دادیم. مکش و خروج آب هم خوب است. اما بوی شدید فاضلاب از کاسه توالت فرنگی منتشر می‌شود. ارتفاع آب در توالت نیز مناسب است و در پشت بام نیز ارتفاع لوله ونت را بالا بردیم، اما همچنان بوی بد از کاسه توالت خارج می‌شود. لازم به ذکر است که از کف‌شوی توی حمام و سرویس بهداشتی مجاور هیچ بویی نمی‌آید.

    1. پشتیبانی

      سلام دوست عزیز. پیشنهاد می‌کنم به مطلب رفع بوی بد فاضلاب مراجعه کنید. در این مطلب به‌طور کامل توضیح داده‌ایم که مشکل از چه مواردی می‌تواند باشد.

    1. پشتیبانی

      مشکلی در سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان شما وجود داره. مثلا اشتراکی بودن سیستم لوله کشی با بخش هایی از منزل که نباید اشتراکی باشه یا اشتراکی بودن سیستم لوله کشی با همسایه ها در طبقات مختلف که در بسیاری از موارد نباید اشتراکی باشه. یا اینکه از زانویی 90 درجه به جای 45 درجه استفاده کردند یا اینکه از لوله با سایز کمتری در جایی که می فرمایید استفاده شده و … . نیاز به بررسی تخصصی داره که متوجه بشیم چرا توالت ساختمان شما هر ماه می گیره.

  6. جانی

    سلام. خسته نباشید. دستشویی ایرانی ما دچار گرفتگی شده و هنگام استفاده از تلمبه و شلنگ متوجه شدم که داخل آن شن وجود دارد. این شن و ماسه از کجا آمده و چه باید کرد؟

    1. پشتیبانی

      سلام. اگر حجم شن زیاد است، باید تخلیه شود تا دوباره باعث گرفتگی نشود. پیشنهاد می‌کنم با یک لوله بازکن حرفه‌ای تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کند.

  7. رحمتی

    سلام. چند هفته‌ای است که به خانه جدیدی نقل مکان کرده‌ایم. روز دوم پس از آمدن، چاه دستشویی گرفت و با فنر زدن باز شد، ولی از آن به بعد چندین بار پلاستیک از لوله‌ها خارج شده. مشکل از کجا می‌تواند باشد؟

  8. مهمان

    سلام. از راهنمایی‌های بسیار مفید شما سپاسگزارم. من از روش زدن چسب برای باز کردن توالت فرنگی استفاده کردم و واقعاً نتیجه‌بخش بود. خیلی ممنون از شما.

  9. پریا

    سلام، خیلی ممنون بابت مطالب فوق‌العاده شما. یک سؤال داشتم: برای باز کردن گرفتگی توالت فرنگی که با دستمال کاغذی ایجاد شده، کدام روش بهتر است؟ اگر باز نشد، باید از فنر استفاده کنیم؟

    1. پشتیبانی

      سلام استفاده از فنر دستی، آویز لباس، یا ترکیب جوش شیرین و سرکه می‌تواند موثر باشد. اگر باز نشد، بهتر است از فنر برقی استفاده کنید تا مشکل کاملاً رفع شود.

    1. پشتیبانی

      سلام. مشکل عدم تخلیه توالت فرنگی می‌تواند به دو دلیل باشد:

      گرفتگی توالت فرنگی (برای این مشکل می‌توانید از فنر زدن یا روش‌های دیگر استفاده کنید)
      خرابی شوتینگ یا قطعات دیگر (در این صورت باید قطعات تعویض شوند).

    1. پشتیبانی

      بله. روش چسب نواری و سلفون دقیقا مثل هم هستند. کافیه روی توالت ، چسب یا سلفون بکشید و دکمه سیفون رو بزنید و وقتی زیرش آب جمع شد و باد کرد ، فشار بدید که فشار هوا کمک کنه به باز شدن گرفتگی.
      خیلی سعی کردیم بهترین فیلم آموزشی رو بزاریم که دقیقا متوجه بشید چطور کار می کنه.

  10. نگار

    سلام، من تنها هستم و چاه توالت گرفته، نمی‌دونم باید چیکار کنم. آب خیلی یواش می‌ره پایین و اصلاً حل نمی‌شه. خیلی نگرانم. می‌تونید راهنمایی کنید؟

    1. پشتیبانی

      سلام نگار عزیز . با توجه به توضیحاتت، گرفتگی شدیده. احتمالاً چیزی توش افتاده. اگه روش‌های ساده جواب نداد، تنها راه فنر زدنه. اگه تهران هستی، با پشتیبانی تماس بگیر تا برات نیرو اعزام کنیم.

  11. دردسر

    سلام وقت بخیر. توالت فرنگی ما گرفتگی داشت و آب به راحتی تخلیه نمی‌شد. قبلاً شلنگ می‌گذاشتم و با فشار آب مشکل حل می‌شد، ولی این بار موفق نشدم. از راهکار جوش شیرین و سرکه استفاده کردم و خیلی موثر بود. سپاسگزارم.

  12. شیرازی ام

    سلام. در توالت فرنگی ما، یک سنگ پا افتاده و حالا آب به کندی تخلیه می‌شود و سنگ پا هم قابل دیدن نیست. لطفاً راهنمایی کنید چه کاری باید انجام دهم؟

    1. پشتیبانی

      سلام اگر در تهران یا کرج یا قم هستید، می‌توانید با پشتیبانی تماس بگیرید تا یک سرویسکار اعزام شود. در غیر این صورت، با یک لوله بازکن در شهر خود تماس بگیرید.

  13. مهمان

    سلام. توالت فرنگی خانه ما آب به سرعت خالی نمی‌شود و کم‌کم تخلیه می‌شود. از روش چسب نواری استفاده کردم، اما چسب بالا نیامد. لطفاً راهنمایی کنید مشکل از کجاست؟

    1. پشتیبانی

      سلام این روش نیازی به بالا آمدن چسب ندارد. اگر گرفتگی وجود دارد، بهتر است از فنر برقی یا روش‌های دیگر استفاده کنید. می‌توانید با یک لوله بازکن تماس بگیرید.

    1. پشتیبانی

      برای رسوب تراشی ، گاها فنر کارایی کافی رو نداره. بنابراین با ابزار مناسب دیگری اقدام به رسوب تراشی می کنیم. در نظر داشته باشید رسوب تراشی کار ظریفی هست و در صورت عدم رعایت نکات ، ممکنه سیفون بشکنه و چندین میلیون هزینه به بار بیاره. بنابراین این کار باید با دقت خاصی انجام بشه و از ابزار مناسبی استفاده بشه. تماس بگیرید.

  14. محمد

    سلام. ما طبقه پایین هستیم و سقف دستشویی‌مون چکه می‌کنه. طبقه بالا وقتی فاضلابشون گیر می‌کنه، این اتفاق می‌افته. چکار کنیم که این مشکل پیش نیاد؟

    1. پشتیبانی

      سلام محمد جان متأسفانه هیچ راهی نیست که لوله فاضلاب هرگز گیر نکنه. اگر مشکل مکرر پیش میاد، بهترین راه استفاده از فنر برقیه. اگه بعد از چندبار فنر زدن باز هم مشکل حل نشد، باید لوله تعویض بشه.

  15. مهمان

    سلام شب خوش. دستشویی ما دچار گرفتگی شده و چندتا روش رو امتحان کردیم ولی جواب نداد. آب خیلی یواش پایین می‌ره. از تخلیه چاه، فنر، اسید و جوهرنمک هم استفاده کردیم. لطفاً راهنمایی کنید.

  16. اعتمادی

    سلام. چاه توالت ما دچار گرفتگی شده است. از تمام راهکارهای خانگی که در سایت شما عنوان کردید استفاده کرده‌ایم و دو روز پیش مشکل برطرف شد، اما امروز دوباره گرفتگی پیدا کرده است. علت این موضوع چیست و چه باید کرد؟

    1. پشتیبانی

      سلام. روش‌های خانگی که ارائه دادیم برای گرفتگی‌های سطحی مناسب هستند و ممکن است مشکل به طور موقت برطرف شود و پس از مدتی دوباره بروز کند. در حال حاضر، نیاز به فنر زدن دارید و باید از خدمات لوله بازکنی استفاده کنید.

  17. علی

    یه مسواک افتاده تو توالت. نمی دونم چه کار باید انجام بدم. درش بیاریم یا فنر بزنیم بره داخل چاه فاضلاب؟ چطوری درش بیاریم؟ فنر بزنیم نمی ره وسط راه گیر کنه بدتر بشه؟

    1. پشتیبانی

      اگر توالت فرنگی دارید از مطالب https://achur.ir کمک بگیرید. اینجا به شما توضیح می ده که برای در آوردن مسواک می تونید از ابزار مناسب استفاده کنید یا فرنگی رو از زمین جدا کنید و مسواک رو در بیارید.

    1. پشتیبانی

      ما 15 روش مختلف رو در سایت آموزش دادیم به همراه عکس و گاها فیلم. اگر هیچکدوم کارا نبود تماس بگیرید با دستگاه فنر و تراکم هوا و ابزار مناسب دیگر خدمت می رسیم. ممکنه رسوب ملات و سیمان و دوغاب داشته باشه.

    1. پشتیبانی

      سلام. مشکل شما به خاطر گرفتگی توالت فرنگیه. ممکنه چیزی توش افتاده باشه یا دستمال کاغذی باعث گرفتگی شده باشه. یه نگاهی به روش‌هایی که تو همین مطلب گفتیم بنداز. اگه درست نشد، بهتره با لوله‌بازکن تماس بگیری.

  18. حسن

    سلام و وقت بخیر. متأسفانه پسرم یه پیاز رو انداخته توی توالت فرنگی و فشارش داده پایین. حالا سیفون درست کار نمی‌کنه. به نظرتون میشه با فنر درستش کرد؟ یا باید اسید بریزم؟

    1. پشتیبانی

      سلام حسن عزیز وقتی یه شیء میره داخل لوله توالت و دیگه دیده نمیشه، معمولاً از بالا کاری نمیشه کرد. بهترین راه اینه که توالت فرنگی رو از زمین جدا کنیم و اون شیء رو از زیرش دربیاریم. پیشنهاد می‌کنم این کار رو بسپاری به یه متخصص.

      1. حسن

        نمیشه اون پیاز رو یه‌جوری خرد کرد؟ یا با فنر کار رو راه انداخت؟ چون توالت فرنگی ما 8 ساله با گچ و سیمان به زمین چسبیده و خیلی سخته بخوایم از جاش دربیاریم.

        1. پشتیبانی

          متاسفانه نمیشه چون اگر فشار زیادی بهش بیاری، ممکنه سنگ توالت بشکنه. می‌تونی روش آویز لباس رو که تو همین مطلب توضیح دادیم امتحان کنی (روش سوم). روش اول با سلفون هم جواب میده. راه دیگه‌ای نداره.

        2. کامیار

          داداش سلام خیلی ساده‌ست! با یه وسیله باریک و محکم، می‌تونی اون پیاز رو خردش کنی. مثلاً یه چیزی شبیه دریل یا یه وسیله‌ای که بشه بهش ضربه بزنی.

  19. نازنین

    دیشب یه لوله بازکن گرفتم، با اون فنر هم زدم ولی باز توالت گرفته! میگن شیب لوله کمه. راه دیگه ای هست؟ فردا بیاین درستش کنید، یه کاری کنید که دیگه اینجوری نشه.

لطفا برای ما بنویسید به دنبال چه می گردید ( یا سوال و نظر) پاسخ شما حتما به ایمیل یا شماره تلفن شما ارسال خواهد شد